درحال بارگذاری...

کرم سفید ریشه

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

کرم سفید ریشه


کرم سفید ریشه

روش های کنترل مبارزه زراعی و مکانیکی ...


1- شخم و بیلکاری:

در نقاط آلوده لاروها به مدت سه سال در خاک بوده و در فصول گرم در اطراف ریشه درختان و نباتات دیگر زندگی می کنند. این لاروها در سال اول از ریشه نازک گیاهان مختلف و در سال های دوم و سوم از ریشه های اصلی درختان و بوته ها تغذیه کرده و آن ها را از پای در می آورند. بنابراین بیل کردن خاک اطراف ریشه درختان و انجام شخم عمیق موجب از بین رفتن عده زیادی از لاروهای سنین مختلف کرم سفید ریشه می شود و انجام این عمل بویژه باید زمانی انجام گیرد که لاروها در قسمت های سطحی خاک قرار دارند و بهترین موقع برای این اقدام از اواسط بهار تا اوایل پاییز است.

2- جمع آوری و انهدام حشرات کامل:

انجام مبارزه مکانیکی در مورد حشرات کامل به دو روش زیر ممکن است:

الف) 

در ماه های پرواز حشرات کامل این آفت که در شرایط آب و هوایی این استان مصادف با 20 خرداد ماه لغایت 20 تیر ماه می باشد می توان در ساعات اولیه صبح موقعی که حشرات کامل لر روی درختان در حال استراحت بوده و در سرمای صبحگاهی هنوز قادر به پرواز نیستند درختان را تکان داد و بر روی چادرهای پارچه ای که در زیر آن ها پهن شده اند تعداد زیادی سوسک های کامل را جمع آوری کرده و معدوم نمود. 

ب) استفاده از تله های نوری:

استفاده از منابع نوری در شب به منظور جلب و جمع آوری حشرات نر که تروپیسم مثبت به نور دارند می تواند در طول مدت پرواز حشرات کامل این آفت قابل اجرا باشد و در این روش جهت حصول نتیجه بهتر لازم است ضمن رعایت فاصله مناسب تله ها، از روشن کردن چراغ های دیگر در پارک خودداری کرد. بیشترین شکار معمولا در هفته های 3 و 4 تیرماه می باشد. لازم به ذکر است که حشرات ماده بارور نسبت به نور تروپیسم منفی دارند. 

3- انتخاب نوع گیاه 

انواع زیادی از درختان میوه و گیاهان فضای سبز از جمله کاج و صنوبر، چنار و نارون، گیلاس وحشی، گلابی جنگلی، انار و برگ نو و رز و شمعدانی و ... و چمن کاری مورد حمله این آفت قرار می گیرند. بر اساس مشاهدات محلی درخت عر عر Ailanthus با داشتند مواد حشره کش در اندام های مختلف از جمله ریشه ها در مقابل حمله این آفت مصون هستند. به علاوه خسارت آن بر روی ریشه های بوته زرشک نیز ملاحظه نمی شود. بدیهی است انتخاب و کشت این قبیل گیاهان در مکان های مناسب فضای سبز شهری می تواند در کاهش خسارت کرم سفید ریشه موثر باشد.

منبع


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کشاورزی پهپاد سیرنگ پرواز یاران سیرنگ پهباد پهپاد کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

احداث باغ انگور

برای احداث باغ ۷ مرحله باید رعایت شود مرحله اول: آزمایش خاک، مرحله دوم: زیرشکنی و اصلاح خاک، مرحله سوم: انتخاب نژاد مناسب، مرحله چهارم: خرید نهال استاندارد، مرحله پنجم: کاشت نهال‌ها، مرحله ششم: اجرای داربست و قیم، مرحله هفتم: کمی عشق و مراقبت

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

سرمازدگی بوته سیب زمینی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116